-
Final_CHECKED_CREARTE HANDBOOK
-
Proiectul Erasmus+ ”Combining Approaches in the Literature and Language Learning” – 2020-1-HR01-KA229-077782_5
FINALE C.A.L.L. PRODUCTS – TEACHER MANUAL
We share a link for the teacher manual which is one of the final products of the Erasmus pro-ject C.A.L.L.
The manual is divided into two parts:
1. lesson plans – authors of the lesson plans in the manual: Minodora Decă (Liceul teoretic „Tudor Arghezi” Craiova, Romania), Ljubinka Rtoska (SSOU „Dimitrija Čupovski” Veles, North Macedonia), School of Industry and Craft Slatina, Croatia: Svjetlana Dupan, Božica Fil-ipović Veg, Ivana Lukač Vuković, Helena Roštaš
2. examples of activities using digital tools – authors: Melita Crnković, Ivana Lukač Vuković, Helena Roštaš, Jasna Varga (all, School of Industry and Craft Slatina, Croatia)
https://shorturl.at/hMOTW
FINAL C.A.L.L. PRODUCTS – STUDENT MAGAZINE „BOOKZINE”
Here is a link to the student magazine „Bookzine”, also, whose texts and graphics were jointly designed by the students of the four partner schools of the C.A.L.L. project.
https://shorturl.at/doqBL
-
JOB-SHADOWING, BRAGA, PORTUGALIA (Anul II de acreditare Erasmus)
În săptămâna, 15-20.05.2023, patru profesori ai liceului nostru au participat la o activitate de job – shadowing la școala parteneră AGRUPAMENTO DE ESCOLAS ANDRE SOARES din Braga, Portugalia.
Pe parcursul săptămânii, colegii noștri au asistat la ore în specificul disciplinei și a ariei curriculare, la toate evenimentele organizate în școală, la discuții cu profesorii și elevii, având acces la exemple de bune practici în ceea ce privește strategiile inovative de predare-învățare-evaluare, educația pentru un mediu sustenabil, managementul conflictelor, strategii de incluziune, etc. Activitatea de formare a fost realizată prin programul Erasmus+ Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH), în cadrul proiectului nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000061500 din al doilea an de acreditare a Liceului Teoretic ”Tudor Arghezi” (nr. acreditare 2020-1-RO01-KA120-SCH-095222).
Toți profesorii participanți au apreciat experiența de formare ca fiind una extrem utilă care îi va ajuta să aplice și să promoveze în școala noastră exemplele de bune practici de care au beneficiat.
JOB-SHADOWING, CORDOBA, SPANIA (Anul II de acreditare Erasmus)
În săptămâna, 24-29.04.2023, patru profesori ai liceului nostru au participat la o activitate de job – shadowing la școala parteneră IES MEDINA AZAHARA din Cordoba, Spania.
Pe parcursul săptămânii, colegii noștri au asistat la ore în specificul disciplinei și a ariei curriculare, la toate evenimentele organizate în școală, la discuții cu profesorii și elevii, având acces la exemple de bune practici în ceea ce privește educația pentru un mediu sustenabil, managementul conflictelor, strategii de incluziune, etc.
Activitatea de formare a fost realizată prin programul Erasmus+ Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH), în cadrul proiectului nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000061500 din al doilea an de acreditare a Liceului Teoretic ”Tudor Arghezi” (nr. acreditare 2020-1-RO01-KA120-SCH-095222).
Toți profesorii participați au apreciat experiența de formare ca fiind una extrem utilă care îi va ajuta să aplice și să promoveze în școala noastră exemplele de bune practici de care au beneficiat.
Social Values STEM from European Heritage 2019-1-RO01-KA229-063117_1
Cele mai importante rezultate tangibile ale proiectului nostru Erasmus+ ”Social Values STEM from European Heritage” sunt cele trei 3 cărți publicate în format electronic, care pot fi descărcate gratuit la adresele:
http://lectura.bibliotecadigitala.ro/?p=4411 – Volumul 1
http://lectura.bibliotecadigitala.ro/?p=4924 – Volumul 2
http://lectura.bibliotecadigitala.ro/?p=5386 – Volumul 3
Sperăm ca aceste resurse educaționale realizate în echipă multinațională să fie consultate și utilizate de un număr cât mai mare de elevi, profesori, părinți și orice alte persoane interesate!
-
CURS DE FORMARE, BERLIN; GERMANIA (Anul II de Acreditare Erasmus)
În săptămâna, 03-08.04.2023, trei profesori ai liceului nostru au participat la un curs de formare cu tema “Conflict Management, Emotional Intelligence & Bullying Prevention”- organizat de EUROPASS ACADEMY BERLIN, Germania.
Tematica cursului a avizat Obiectivul 6 din planul Erasmus al scolii, si anume, intensificarea eforturilor de combatere/reducere a fenomenului de bullying în rândul elevilor.
Activitatea de formare a fost realizată prin programul Erasmus+ Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH), în cadrul proiectului nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000061500 din al doilea an de acreditare a Liceului Teoretic ”Tudor Arghezi” (nr. acreditare 2020-1-RO01-KA120-SCH-095222).
Toți participații au apreciat experiența de formare ca fiind una extrem de binevenită și utilă. Rezultatele vor fi aplicate și promovate în cadrul Grupului de acțiune anti-bullying din școală.
-
CURS DE FORMARE, VALENCIA, SPANIA (Anul II de Acreditare Erasmus)
În săptămâna, 27.02-04.03.2023, trei profesori ai liceului nostru au participat la cursul de formare ”ICT as a Tool for a Student Centered Classroom”, organizat de European Academy of Creativity în Valencia, Spania.
Tematica cursului a avizat Obiectivul 4 din planul Erasmus al scolii, si anume, dezvoltarea competenţelor de predare-învăţare-evaluare de tip e-learning.
Activitatea de formare a fost realizată prin programul Erasmus+ Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH), în cadrul proiectului nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000061500 din al doilea an de acreditare a Liceului Teoretic ”Tudor Arghezi” (nr. acreditare 2020-1-RO01-KA120-SCH-095222).
Toți profesorii noștri au apreciat experiența de formare ca fiind una extrem utilă, care i-a ajutat să fie mai bine pregătiți pentru a face față provocărilor educaționale actuale.
-
CURS DE FORMARE, FLORENTA, ITALIA (Anul II de Acreditare Erasmus)
În săptămâna, 20-25.02.2023, cinci profesori ai liceului nostru au participat la cursul de formare ”ENVIRONMENTAL EDUCATION: LEARNING AND ACTING FOR A BETTER FUTURE”, organizat de Europass Teacher Academy în Florența, Italia.
Tematica cursului a avizat Obiectivul 3 din planul Erasmus al scolii, si anume, dezvoltarea cetăţeniei active şi a competenţelor civice, inclusiv a responsabilității pentru un mediu curat şi durabil.
Activitatea de formare a fost realizată prin programul Erasmus+ Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH), în cadrul proiectului nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000061500 din al doilea an de acreditare a Liceului Teoretic ”Tudor Arghezi” (nr. acreditare 2020-1-RO01-KA120-SCH-095222).
Toți profesorii noștri au apreciat experiența de formare ca fiind una extrem utilă, care i-a ajutat să fie mai bine pregătiți pentru a face față provocărilor educaționale generate de problemele de mediu și de nevoia de a acționa sustenabil.
2021-1-RO01-KA121-SCH-000012150
În perioada 1-5 August 2022 șapte profesori ai Liceului Teoretic „Tudor Arghezi” au participat la cursuri de formare în Spania în cadrul proiectului 2021-1-RO01-KA121-SCH-000012150, finanțat prin programul Erasmus+.Grupul a fost divizat astfel:
– patru profesori au parcurs cursul „Flipped Classroom” în Sevilla;
-trei profesori au parcurs cursul „Digital based learning and gamification” în Barcelona.
Cursul „Flipped Classroom” August 1-5, 2022, Sevilla.
Descriere
Metoda didactică se bazează pe implicarea cât mai activă a educabilului in procesul de predare-invațare-evaluare. Aceasta își propune să implice profesorii proactivi într-o manieră nouă de predare. Profesorii vor realiza cu ajutorul tehnologiei materiale didactice pe care le vor da elevilor să le studieze în prealabil, individual, în ritmul propriu, apoi îi vor implica direct pe aceștia în procesul de predare cu scopul de a le dezvolta acestora gândirea critică și gradul de implicare în formare. Metoda își propune modificarea timpilor din procesul de predare-evaluare și a rolurilor celor implicați în acesta. Elevul va deveni actorul principal în procesul de învățare, profesorul având rolul de a-l ghida, consilia și corecta atunci când este necesar.
Obiective:
-
înțelegerea componentelor metodei Flipped Classroom;
-
aplicarea cu succes a metodei în procesul educativ;
-
oferirea profesorilor de idei practice pe care le pot introduce în procesul de predare-evaluare;
-
familiarizarea profesorilor cu noile trend-uri de pe internet pentru a-și putea construi materiale cât mai atractive și mai aplicative pentru elevi;
-
familiarizarea profesorilor cu utilizarea intrumentelor Google;
-
implicarea profesorilor în crearea de materiale proprii menite să îmbunătățească procesul de predare-evaluare;
-
introducerea cât mai activă a tehnologiei în procesul educational.
Metoda Flipped Classroom pune în valoare aptitudinile elevilor și ii ajută să fie mult mai implicați în procesul educațional.
Cursul „Digital Game Based Learning and Gamification” August 1-5, 2022, Barcelona, ID 227860.
Descriere
Învățarea bazată pe jocuri digitale și transformarea învățării în joc sunt abordări educaționale pentru a motiva elevii să învețe, fie prin utilizarea designului de jocuri video și/sau prin aplicarea elementelor de joc în medii de învățare. Chiar dacă aceste abordări diferă una de cealaltă, ambele împărtășesc același obiectiv, care este de a maximiza implicarea elevilor în clasă și de a-i inspira să continue să învețe.
În acest curs, participanții au învățat principiile de bază ale învățării bazate pe joc și ale jocului în mediul din clasă. Mai precis, acest curs s-a concentrat pe aceste abordări într-un context digital. Scopul a fost de a oferi participanților instrumente pentru a stabili conexiunea dintre elementele jocului, mecanica, componentele și dinamica, a învățării bazate pe jocul digital și a gamificării.
Acesta a fost un training care echipează participanții cu exemple digitale despre modul în care jocurile și gamification pot fi utilizate în educație, în timp ce se angajează în activități legate de aplicarea adecvată a învățării bazate pe joc și a designului gamification. În timp ce participanții învață conceptul de gamification și elementele care îl înconjoară, ei vor avea ocazia să aplice ceea ce au învățat prin diverse activități.
Obiective
-
Să definească conceptele cheie legate de învățarea bazată pe jocuri digitale și gamificarea
-
Să cunoască informații generale despre industria jocurilor educaționale digitale
-
Să cunoască fundalul psihologic și teoretic al învățării bazate pe jocuri digitale
-
Să înțeleagă elementele, mecanica, dinamica și componentele jocurilor digitale și abordărilor prin joc
-
Să obțină idei despre cum să realizeze un design de joc digital și să creeze medii de joc pentru setările de clasă
-
Să elaboreze planuri de predare bazate pe învățarea bazată pe jocuri digitale
-
Să îmbunătățească abilitățile de comunicare în limbi străine prin întâlniri cu colegi din diferite țări